lørdag 4. april 2015

Santa Clint


Min kjære ønsket seg en poncho så han kunne ligne på Clint Eastwood, og da fikk han så klart det!

Strikket med veldig mange nøster Eskimo print rust (27), og noen naturhvitt (01). Satte sammen to oppskrifter fra Garnstudio, der jeg brukte oppskriften til DROPS 93-32 (uten krage) som basis, men strikket framsiden i ett stykke så jeg slapp søm på midten. Var ikke noe problem å legge av til v-hals fra midten. Og så brukte jeg mønster og fargeinspirasjon fra DROPS 79-1.
Fant en hekleklant til halsen et annet sted, husker ikke helt hvor, men det er ganske enkelt fastmasker, også hekles hver 5. maske lenger inn så det ser mer "håndsydd" ut. Det synes ikke så veldig godt på bildene, men det er også frynser nederst.

Veldig fornøyd med denne! Et av mine aller flotteste resultater ^^, Eneste problemet er at pga at hele er strikket i glattstrikk krøller den seg litt inn på sidene. Det hjalp en del å dampe den, og kunne kanskje sydd på et bånd på innsiden for å gjøre det enda bedre. Evt hadde det vært lurt å strikke en rillekant ytterst hele veien, men det tentke jeg ikke på før nå..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar